Nauč sa hodiny
Kto naplní svoj deň a bude najaktívnejší? Víťazom sa stáva ten, kto počas kola hry zodpovedajúceho jednému dňu uplatní najviac kartičiek rozmanitých činností. Prepracovaná hra všestranne rozvíja poznávacie schopnosti. Zábavnou formou sa môžu deti učiť najprv rozpoznávať čas na ciferníku, a potom, so zapojením kariet činností, cvičiť aj schopnosti ho čo najlepšie využiť. Ciferník je vyvedený v podobe klasickej skladačky, deti tak môžu už prípravou hry trénovať sústredenie a rozpoznávanie tvarov aj farieb. Stredový disk s ručičkami je vyrobený z odolnej drevenej preglejky. Súčasťou balenia je plátené vrecko, vďaka ktorému hra môže byť ľahko uprataná a pripravená na cesty.
Hlavné vlastnosti:
- pre 2–6 hráčov
- plátené vrecko, disk s ručičkami, 9 obojstranných dielov ciferníka, 104 kariet činností a 3 cvičné karty
- všestranne rozvíja poznávacie zručnosti
- jedinečný dizajn a spracovanie
Cieľ hry:
Hráči musia pokladaním kariet na určitý čas na hracej doske čo najlepšie popísať svoj deň.
Víťaz sa určí, akonáhle ručička pokryje všetkých 24 hodín na ciferníku. Víťazí hráč
s najviac kartami.
Príprava hry:
Poskladajte z drevených dielikov puzzle hernú dosku, od 1 do 24. Ciferník hodín položte
doprostred hracej plochy, k správnym farbám. Tiež pripojte hodinovú ručičku. Každému
hráčovi rozdajte 5 kariet. Ostatné karty zostanú v ťahacom balíčku.
Hracia plocha je rozdelená do 7 farebných oblastí, ktoré ukazujú rozdielne časti dňa:
• modrá – ráno
• zelená – dopoludnie
• žltá – poludnie
• oranžová – popoludnie
• červená – neskoré popoludnie
• fialová – večer
• čierna – noc
Pravidlá hry:
Hráči sa na ťahu striedajú, hrá sa v smere hodinových ručičiek. Ručička ukazuje na
7. hodinu rannú (štartová pozícia). Začína najmladší hráč. Než začnete hrať, uistite sa, že
máte v ruke 5 kariet. Na začiatku každého ťahu si hráč priberie kartu z talónu. Kartu buď
položí pred seba a začne vyplňovať svoj deň, alebo ju položí na odkladací balíček lícom
nahor (pokiaľ toto kolo hrať nemôže). Vždy môžete zahrať iba jednu kartu. Potom je na
rade ďalší hráč. Každá karta má bodku s jednou alebo viacerými farbami. Tie označujú
časť dňa, v ktorej môže byť karta zahraná. Niektoré karty tiež obsahujú číslo. Keď sú tieto
karty zahrané, ručička na hodinách sa posunie dopredu o určitý počet hodín, podľa
hodnoty (čísla) karty.
Príklady kariet:
• Mačka s dvoma červenými bodkami: Túto kartu (starostlivosť o miláčikov) môžete
zahrať, keď je ručička v červenej zóne.
• Klávesy klavíra: Túto kartu môžete zahrať, keď je ručička v červenej zóne. Ručičku
posuňte o 1 hodinu dopredu.
• Downhillové kolo: Túto kartu môžete zahrať, keď je ručička v červenej alebo čiernej
zóne. Karty, ktoré môžu byť zahrané v noci, ukazujú sny. Sen alebo realita, ručičku
posuňte dopredu o jednu hodinu.
Určité karty môžu byť zahrané v ktorýkoľvek čas cez deň či v noci (viacfarebné kolieska).
Napríklad: smrkanie, fantazírovanie, desiata, nápoj, toaleta, smiech (použite na vtip),
zívnutie.
Akčné karty:
Keď sú tieto karty zahrané, položí sa na odkladací balíček. Pozor na obraty! Viď
originálny návod - Action cards.
• Karta vľavo hore (3 biele a 3 čierne karty vo vejári): Táto karta umožňuje hráčovi
zahrať viac kariet rovnakej farby naraz. Hráč si musí z talónu vziať toľko kariet,
koľko zahral – na ruke vždy 5 kariet. Ručička sa posunie o 2 hodiny dopredu.
• Karta vpravo hore (3 čierne karty naležato, bublina +3): Táto karta dáva hráčovi
právo vziať 3 karty zo „dňa" iného hráča. Ručička sa posunie o 2 hodiny dopredu.
• Karta vľavo dole (5 kariet vo vejári, šípka): Táto karta umožňuje hráčovi vymeniť
všetky karty z ruky za nové. Buď si vezme 5 nových kariet z talónu, alebo si ich
vymení s iným hráčom. Ručička sa posunie o 2 hodiny dopredu.
• Karta vpravo dole (bublina -2, mrak): Keď hráč zahrá túto kartu, vyberie ďalšieho
hráča, ktorý stratí 2 karty, ktoré položil ako posledný do svojho dňa. Tieto 2 karty
sa položia na odkladací balíček aj s touto kartou. Ručička sa posunie o 1 hodinu
dopredu.
• Karta vľavo na ďalšej strane (vejár kariet a znak Ø): Keď hráč zahrá túto kartu, ďalší
hráč na ťahu jedno kolo stojí.
• Karty vpravo na ďalšej strane (lietadlo -1, lietadlo +1): Hráč, ktorý zahrá jednu
z týchto kariet mení čas pre všetkých ostatných hráčov. Tí budú musieť posunúť
ručičku o 1 farebnú zónu dopredu alebo dozadu. (Napr.: ak je ručička na
10 hodinách v zelenej zóne, musí byť posunutá na 8 hodín v modrej zóne pre kartu
„-1" alebo na 12 hodín v žltej zóne pre kartu „+1".) Tieto karty môžu byť zahrané
iba raz.
Hra končí, akonáhle uplynie 24 hodín, ručička dôjde späť na 7 hodín. Víťazom je hráč,
ktorý položil na svoj deň najvyšší počet kariet a najviac ho naplnil! Pokiaľ majú dvaja hráči
rovnaký počet kariet, pridajú si súčet čísel v bodkách na kartách. Vyhráva ten, kto má
najvyššie skóre.
Poznávanie času:
Sami alebo s dospelým, deti si môžu precvičovať určovanie času. Stačí obrátiť hernú
dosku, ktorá ukazuje klasické hodiny. Na veľkú ručičku tiež položte malú. Použite
3 „cvičné" karty, deti môžu rozlúštiť digitálny čas a nájsť ho na hodinách otáčaním
ručičiek.
Odpovede nájdete na druhej strane každej karty.
Už viac ako 100 rokov plní značka Vilac detské sny. Francúzska spoločnosť založená v roku 1911 vyvíja a vyrába drevené hračky. Deti dostávajú na Vianoce a narodeniny množstvo hračiek, väčšina z nich ich zaujme len na niekoľko hodín, pretože v nich nevzbudia vášeň pre hru a láska k hračke sa nenaplní. Drevené hračky Vilac vzbudzujú vášeň aj o 50 rokov neskôr, keď ako dospelí nájdete náhodou v podkroví hračky, ktoré ste ako malí zbožňovali a zrazu Vás to naplní nostalgiou a šťastím.
Vilac vyrába už 100 rokov ľúbezné príbehy medzi deťmi a hračkami. A prečo ich deti tak milujú? To zostáva tajomstvo Vilac.
28,80 €
24 € bez DPH